VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Här finner du våra allmänna villkor samt information om våra SLA-nivåer.

Kan jag byta hastighet på mitt bredband?

expand_more

Ni kan både uppgradera och nedgradera så länge det inte finns några begränsningar från underliggande nätägare, detta framgår i ert avtal. Sällan är detta något problem då vi jobbar med så korta avtalstider som möjligt, vi föredrar obundna avtal. Kontakta oss så fixar vi det!

Kan jag flytta min bredbandstjänst?

expand_more

Flyttar ni inom samma stadsnät går det jättebra och ni behåller alltid samma pris. Har ni en tjänst som levereras på en dedikerad förbindelse eller som är reglerad av avtalstid (detta framgår i ditt avtal) är det inte alltid bara och bara. Hör gärna av er i god tid då det underlättar för oss att hitta den bästa lösningen. Kontakta oss så kikar vi på det!

Kan jag beställa fler IP-adresser?

expand_more

Ja, om er tjänst tillåter detta. Till tjänsten "Fiber Företag - Fast IP" kan ni ha upp till 5st IP-adresser. Behöver ni fler kan vi alltid lösa det.

Hur lång är leveranstiden efter beställning?

expand_more

Om fastigheten är ansluten och stadsnätet har en aktiv utrustning på plats sker oftast aktivering direkt eller inom 1–2 arbetsdagar. Vi jobbar alltid så snabbt vi kan men i vissa fall regleras leveranstiden av underliggande nätägare och då måste vi förhålla oss till dem. Leveranstiden specificerar vi alltid i ditt avtal.

Jag får inte ut hastigheten enligt min beställning.

expand_more

Börja med att starta om all utrustning (fiberconverter, brandvägg, router, PC etc.). Om detta inte förbättrar hastigheten, koppla en dator med sladd direkt till fiberconvertern för att se om hastighetsproblemet kvarstår. Blir hastigheten inte förbättrad trots detta, vänligen kontakta oss.

Vad menas med bredandshastighet och vilken hastighet har jag?

expand_more

När man talar om själva hastigheten på bredbandet eller tjänsten syftar man ofta på den så kallade internethastigheten. Internethastighet är ett mått som mäter hur fort en viss mängd data kan överföras mellan två olika punkter. Vanligtvis mäter man detta i Mbit/s eller Gbit/s. För att testa vilken internethastighet ni har kan ni använda er av vårt hastighetstest som ni hittar på; https://84grams.speedtestcustom.com.

Från och med vilket datum startar fakturering av tjänst?

expand_more

Vi startar faktureringen när tjänsterna ni beställt har aktiverats. Detta kan göras under månadens alla dagar. Första fakturan innehåller både innevarande månadsfakturering samt nästkommande. Som standard sker vår fakturering månadsvis i förskott men vi är väldigt flexibla och kan erbjuda ett fakturaintervall som passar er, t.ex. kvartalsvis. Kontakta oss så löser vi det!

Vad erbjuder ni för faktureringsalternativ?

expand_more

Autogiro? Ja.
E-faktura? Ja.
E-postfaktura? Ja.
Pappersfaktura? Ja, men helst inte då vi gärna sparar både tid och träd.

Hur vet jag om ni kan leverera bredband till min adress?

expand_more

Börja med att skriva in din adress i sökfältet som finns på sidan bredband. Är din adress ansluten kan vi leverera internet via stadsnätet till dig. Behöver du tilläggstjänster eller är intresserad av tjänster som inte erbjuds via stadsnätet? Kontakta oss direkt så hjälper vi er att hitta rätt!

Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss direkt för personlig service! Öppet alla vardagar 8-17.

OFFERTFÖRFRÅGAN