Här finner du våra allmänna villkor samt information om våra SLA-nivåer.


Kan jag byta hastighet på mitt bredband?

Ni kan både uppgradera och nedgradera så länge det inte finns några begränsningar från underliggande nätägare (detta framgår i ert avtal). Sällan är detta något problem då vi jobbar med så korta avtalstider som möjligt, helst obundna. Kontakta oss så fixar vi det!

Kan jag flytta min bredbandstjänst?

Flyttar ni inom samma stadsnät går det jättebra och ni behåller alltid samma pris. Har ni en tjänst som levereras på en dedikerad förbindelse eller som är reglerad av avtalstid (detta framgår i ditt avtal) är det inte alltid bara och bara, hör gärna av er i god tid då vi vill vara så tillmötesgående som möjligt. Kontakta oss så löser vi det mesta!

Kan jag beställa fler IP-adresser?

Om er tjänst tillåter detta. Till tjänsten Fiber företag Fast IP kan ni ha upp till 5st IP adresser. Behöver ni fler kan vi alltid göra en tjänsteförändring som tillåter fler IP-adresser.

Hur lång är leveranstiden efter beställning?

Om fastigheten/lokalen är ansluten till och stadsnätet har en aktiv utrustning på plats sker oftast aktivering direkt eller inom 1–2 arbetsdagar. Vi jobbar alltid så snabbt vi kan men i vissa fall regleras leveranstiden av underliggande nätägare och då måste vi förhålla oss till dem, leveranstiden specificerar vi alltid i ditt avtal.

Jag får inte ut hastigheten enligt min beställning.

Börja med att starta om all utrustning (fiberconverter, brandvägg, router, PC etc.). Om detta inte förbättrar hastigheten, koppla en dator med sladd direkt till fiberconvertern för att se om hastighetsproblemet kvarstår. Blir hastigheten inte förbättrad trots detta. Vänligen kontakta oss.

Från och med vilket datum startar fakturering av tjänst?

Vi startar faktureringen när tjänsterna ni beställt har aktiverats. Detta kan göras under månadens alla dagar. Första fakturan innehåller både innevarande månadsfakturering samt nästkommande. Som standard sker vår fakturering månadsvis i förskott men vi är väldigt flexibla och kan erbjuda ett fakturaintervall som passar er, t.ex. kvartalsvis. Kontakta oss så löser vi det!

Vad erbjuder ni för faktureringsalternativ?

Autogiro? Ja.
E-faktura? Ja.
E-postfaktura? Ja.

Hur vet jag om ni kan leverera bredband till min adress?

Börja med att skriva in din adress under fliken bredband. Är din adress aktiv kan vi leverera internet via stadsnätet till dig. Behöver du mer avancerade tjänster eller är intresserad av tjänster som inte erbjuds via stadsnätet? Kontakta oss direkt så hjälper vi er att hitta rätt!


Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss direkt för personlig service! Öppet alla vardagar 8-17.


OFFERTFÖRFRÅGAN