NYHLÉNS HUGOSONS


De har verkligen levererat det jag har efterlyst.

- Andreas Lidberg, IT-Chef Nyhléns Hugosons




Hur kom du i kontakt med 84 Grams?

Det var Team Norr som berättade att det fanns en uppstickare inom bredband, efter en tid med problem och klagomål på vår tidigare leverantör. Emil från 84 Grams visade framfötterna och satte fart på den bollen, sen rullade det på och på den vägen är det.


Varför är internet viktigt för er verksamhet?

Vi har vårt datacenter i Luleå och alla våra siter jobbar mot det datacentret, så det bygger helt och hållet på att linan är uppe. Sen är det många molntjänster vi använder (tex Office 365), så det är väldigt affärskritiskt. Det som Emil och Co. levererar är en jättebra kontaktyta och en bra dialog, så att jag hela tiden vet vad som händer och vad jag kan förvänta mig.


Beskriv vad 84 Grams gjort för dig/er verksamhet?

De har satt mig i fokus. Det känns som att man får vad man betalar för, och så måste det vara. De stämmer av lite nu och då utan egentlig anledning för att kolla så att allt flyter på eller för att höra om de ska kika på någon kompletterande lösning. Om det uppstår driftstörningar ringer jag Emil, så ser han till att jag får den information som jag behöver. Det är en trygg känsla.


Vad var avgörande i valet av 84 Grams som leverantör? Vad anser du vara viktigt när det kommer till att anlita en ny leverantör?

Det var deras approach. Emil visade att inget var för litet och inget var för stort, så jag tänkte - varför inte ge det en chans. Och de har verkligen levererat det jag har efterlyst.


Nu när du är kund – hur tar de hand om dig idag?

Det är föredömligt! De håller just nu löpande på att byta alla linor så långt det går. Alla förbindelser och lite nya vassare lösningar. Sen har både jag och Emil en förkärlek till fiske, vi skulle kunna ses privat. Men icke desto mindre måste de leverera, då det är det kravet som jag har på mig.

Jag rekommenderar dem verkligen. Att göra det är ett tecken på att jag kan stå för det.




EITECH AB


Jag gillar den personliga kontakten och förståelsen för vad man som kund är i behov av.

- Thomas Roshed, Nätverkstekniker Eitech AB




Hur kom du i kontakt med 84 Grams?

Jag hade kontakt med Emil i sin tidigare tjänst där han var säljare mot oss. En personlig kontakt är något som jag uppskattar i alla affärer. Jag har lättare att göra affärer när jag har en personlig kontakt med säljarna, som jag har fått med hela gänget på 84 Grams – det finns inget bättre gäng! Det är raka puckar och de försöker inte sälja på något som vi inte tror på.


Varför är internet viktigt för er verksamhet?

Internet är viktigt för att tillhandahålla våra tjänster mot våra brukare. Vi har kontor ända från Kalix ner till Malmö, kommer även utöka till Norge och Finland där vi kommer att tillhandahålla tjänster. All kommunikation är därför otroligt viktigt.


Beskriv vad 84 Grams gjort för dig/er verksamhet?

Vi har berättat hur vi vill ha det och de har levererat därefter och dessutom kommit med bättre lösningar än vad vi hade tänkt utifrån den kunskap de har. Det finns ingen annan jag vet som kan leverera på samma sätt. Jag värdesätter den personliga kontakten jag har med dem, till skillnad från att jobba med någon stor drake. Vi pratar samma språk – de vet vad vi vill och har hittills levererat över förväntan!


På vilket sätt har 84 Grams löst era behov? Vad har det inneburit för verksamheten? Om möjligt - konkretisera i siffror/fakta.

Svårt att konkretisera i siffra/effekt ännu, vi har ej kommit så långt. Men när vi väl är uppe och rullar är det nog det bästa vi kan ha. Kommunikationsmässigt tror jag inte vi kan hitta något bättre.


Vad var avgörande i valet av 84 Grams som leverantör? Vad anser du vara viktigt när det kommer till att anlita en ny leverantör?

Jag gillar den personliga kontakten och förståelsen för vad man som kund är i behov av. Att komma hit och knacka på för att bara sälja på oss något funkar inte.


Av det du beskriver – i vilken utsträckning lever 84 Grams upp till det?

De hörde vad vi var ute efter och kunde lösa alla våra problem.


Nu när du är kund – hur tar de hand om dig idag?

Jag och Emil har utvecklat en personlig relation. Jag känner att det inte handlar om att han ska sälja på mig något, utan vi kan prata om allt möjligt vid sidan om.




NORDITEK AB


Det är enkelt att ringa till dem och ställa frågor och vi har en bra dialog idag.

- Eric Johansson, VD Norditek AB




Hur kom du i kontakt med 84 Grams?

Det var via vår leverantör av telefonväxel (Mobil Partner), på rekommendation av Frida. Vi har jobbat i fem års tid för att få in fiber i vår lokal i Sävar och då behövde vi en internetleverantör.


Varför är internet viktigt för er verksamhet?

Vi är ett företag som säljer produkter runt hela Sverige och har försäljningskontor i hela Sverige. Dels behöver vi komma ut på internet via telefoni, vi har mycket webbmöten med våra kunder och leverantörer och vi har ett molnbaserat CRM-system som vi underlättat hanteringen av tack vare att vi fått en bättre internetuppkoppling.


På vilket sätt har 84 Grams löst era behov? Vad har det inneburit för verksamheten? Om möjligt - konkretisera i siffror/fakta.

Vi behövde få till en bättre fungerande uppkoppling. Dels på grund av vårt CRM-system som var svårt att hantera. Idag är det ett helt annat informationsflöde som kommer in och kan hanteras i vårt systemet. Sen är det viktigt för oss att ha ett stabilt nät som inte ligger nere och det har vi inte råkat ut för, internet är ju en sådan produkt som bara ska funka.

Sedan vi anlitande 84 Grams ser jag en tydlig förbättring i effiktiviteten av hur vi använder vårt system, vi har mer nytta av det nu när vi kan få in mer information i systemet.


Vad var avgörande i valet av 84 Grams som leverantör?

Att det är en lokal leverantör såg jag som en fördel. Jag uppskattar också att ha en personlig kontakt och i det här fallet fick jag besök av Emil som sen tog fram en lösning åt oss. Det är enkelt att ringa till dem och ställa frågor och vi har en bra dialog idag.




TAPAS BAR DELI


Jag handlar av dem jag har förtroende för, vilket jag har för 84 Grams.

- Petter Thylin, Krögare Tapas Bar Deli




Hur kom du i kontakt med 84 Grams?

Det går långt tillbaka i tiden. Emil gillar hamburgare och var gäst hos oss - en trevlig sådan med trevliga kompisar. När Emil då berättade att han och Navid skulle starta eget, så ville vi såklart gå över till att köra vår bredbandsuppkoppling via dem istället.

Det har varit snabb återkoppling från start, i en bransch där man inte alltid lever upp till det. De har samma gehör som en bra servitör, på den vägen är det. Man väljer den restaurang eller butik där man trivs med personalen, det är större än vad branschen är.

I den nya generationens telekom så tror jag på mer på närhet än distans. Jag handlar av dem jag har förtroende för, vilket jag har för 84 Grams. Jag är en känslostyrd person.


Varför är internet viktigt för er verksamhet?

Eftersom att vi har gått ifrån att använda pengar i fysisk form till att istället ta emot våra betalningar digitalt, så är det otroligt viktigt för oss att vi har stabila nätverkslösningar. All kommunikation till och från företaget sker elektronisk. Det gäller att ha en stabil lösning hela vägen och då känns det tryggt att jobba med företag som har den devisen, som dessutom är väldigt trevliga när man träffar dem.


På vilket sätt har 84 Grams löst era behov? Vad har det inneburit för verksamheten? Om möjligt - konkretisera i siffror/fakta.

Jag känner mig lugn. Om det händer något så vet jag att de kommer att göra allt i sin makt för att lösa det. Det handlar om att hela tiden leverera lite mer än vad man kommit överens om och överträffa förväntningarna.


Nu när du är kund – hur tar de hand om dig idag?

Det som är viktigt är att jag kan ringa direkt till Navid eller Emil om jag undrar något och då jag kommer att få ett mycket ärligare svar. Vid de tillfällen som vi har varit i behov av hjälp har det varit snabb återkoppling och bra dialog. Jag upplever att många andra leverantörer inte jobbar lika proaktivt som 84 Grams.




BODEGAN


Vi fick en bra kontakt och ett bra förtroende.

- Anders Karlsson, Krögare Bodegan




Hur kom du i kontakt med 84 Grams?

Inför öppningen av restaurangen undersökte vi marknaden efter olika lösningar. Jag kände till Emil på 84 Grams sedan innan. Vi valde att ta telefonin via Mobil Partner och via dem föll valet på 84 Grams som internetleverantör, och på den vägen är det.


Varför är internet viktigt för er verksamhet?

Vi jobbar med hemsidan själva, sköter bordsbokningar och mejlkorrespondens och där är internet livsnerven. Vi vill därför ha ett bra och fungerande nätverk. Det ska bara funka!


Vad var avgörande i valet av 84 Grams som leverantör?

Vi fick en bra kontakt och ett bra förtroende. De kom hit och tittade och det blev en bra lösning för allting. Jag känner också att jag kan ringa när jag vill och får alltid hjälp på en gång. Om det är något som de inte kan lösa direkt, så jobbar de alltid tills det att de hittar en väg att lösa problemet åt en tillslut.


Nu när du är kund – hur tar de hand om dig idag?

Emil ringer ibland och kollar läget. Under Covid-perioden har det varit mindre verksamhet, men vi har haft bra kontakt hela vårvintern och de har följt upp allting väldigt bra och kollat att allting fungerat.



OFFERTFÖRFRÅGAN